Saturday, June 13, 2009

Life is too short...

All this while, aku selalu fikir menda yang lepas-lepas sampai mengganggu tidur malam ku. Dan ia memberi kesan kepada baaanyak perkara. Antaranya:
1) Aku rasa letih, susah nak bangun tidur. Dan diikutkan hati nak aje amik cuti lama-lama. Tapi faham2lah kalau cuti macam2 kerja yang akan terbengkalai dan takkan ada orang nak tolong buat pun.Semua orang pun sibuk dgn kerja masing-masing. Especially awal2 bulan nih.

2) My BP is increasing to the 150 /95. Dulu2 paling tinggi pun 110 jek. Kena jaga banyak benda ni. Tahap stress, tahap baran, berat badan. And I realized that makin aku kurang makan makin naik lak berat aku ..arghhh..Damn!

3) Setiap hari dan setiap ketika aku rasa sakit kepala yang amat sangat dan kekadang aku rasa aku diawang-awangan jek..huhuhu. susah nak definasikan part ni kan? but the truth is kadang2 aku tak sedar ape aku buat, ape aku cakap, and a few frens tell me that I'm walking with my eyes closed. is that true ? macam mayat hidup plak rasanye.

Tapi, above that all, pagi2 yang sunyi ni aku terfikir buat ape laa aku kisah sangat pasal menda2 yang dah lepas kan ? Life is too short.. Tak payah laa lagi aku nak bazirkan masa fikir menda yg tah ape2 tuh. Susun strategi untuk hari2 mendatang. Fikir perkara yang indah2 walau langit tak selalu cerah.

Cakap pasal langit tak selalu cerah...I'm so happy petang semalam hujan turun membasahi bumi kl yang memang panas dan berjerebu. Alhamdulillah...Tak kisah laa semalam aku kluar office lewat skit sebab tak nak redah hujan yang lebat itu. But at least, aku berjaya key in data yang sangat banyak semalam. Then monday would not be the stress day for me.


Ok... Nak pegi jalan2 kat tasik permaisuri ...
daa~~

3 comments:

Unknown said...

alahai.. jgn pikir menda yg lepas.. nanti ko akan ketinggalan.. think about urself for once.. forget about others.. :)

p/s: jalan2 sampaikan tak dtg wedding adik aku eh.. janji nak dtg :P

Mysha Annys said...

hai na..

ko camne..ko ok ke
ada masa leh kita berym ye...jaga diri baik2 dik....

nina~syazna said...

ninie cayang...
memang plannye lepas jalan2 tuh nak pi wedding adik hang..
tapi aku dpt call kena balik kg lak..ada sikit hal...
sorry yek...