Tuesday, September 25, 2007

8 facts -Tagged by Abg Izham


List out 8 facts about yourself.


Myself? uhuhuh

#1.
8 is my favorite number. Suka sangat sebut nombor 8 nih. Kekadang aku bengang tunggu org lambat dtg, aku akan kata dah 8 jam aku tunggu dia padahal baru sejam jek pun. Waakaka. During my 1st job interview when the interviewer asked me to rate from 1-10 how much I like the job (after he xplained to me the tasks etc.) I simply said "8". And he said "I like your answer, very fast and firm". So lucky ek?

#2
Private number? Penah tak korang dpt call kat hp pas tu nanti display "Private number" @ "anonymous" instead of contact name @ phone number ? mesti ade kan. FYI, I won't accept those calls. Kadang-kadang membership club la yg call, kekadang ade gak manusia-manusia tak guna yang suka mengganggu ketenteraman awam. Takde masa laaaa nak layan. Banyak lagi keje lain nak buat tau.

#3
I love cats! Especially yg gebu dan montok. Skarang pun ade bela 2 ekor kucing. Paling ramai ahli keluarga kucing dalam rumahku ialah 5 ekor. Happening!
I still believe cat is a therapy. Memang btul! Balik rumah angin-angin, penat-penat, tolak pintu tgk kucing2 dah standby tunggu kite balik. Hilang penatku. :)

#4
I love oldies. Bukan maksud saya dah tua ek. My age masih ade angka "2" di depan. Tak bleh dengar laa lagu2 skarang nih. Byk bercakap drp menyanyi. Pening!!!

#5
Saya suka menonton rancangan kanak-kanak. Eg. TVIQ, Ceria and Disney Channel @ ASTRO.
Kenapa? Banyak menda kite bleh blajar sebenornye. Kalau movies kat Channel 40,41,42 plak asyik ulang2 yg sama. Dah 18 kali tgk pun ade lagik. Lepas tu, movies, dramas, and telefilms (made in malaysia) semuanya memboringkan & streotype. Ape la. Kenapa mesti byk cite polis? Kenapa mesti ade scene orang kena tipu, pompuan kena rogol ? Kenapa mesti tunjuk scene duk kat office hebat & bawak kete mewah? Aler...nak muntah laa tgk. Layan Afi & Abah laaagi best!

#6
Secara tak sedar, saya juga kuat membebel. Especially bila saya tgh marah @ ade sesuatu yg tak menepati citarasa saya yg agak fussy ini. Bila dah mula membebel, orang-orang yang takde kena mengena pun kena tempiasnya. Nasib la..sape suh duk dekat-dekat?

#7
Antara saat paling meriah dalam hidup ialah sepanjang Form 1-3 di MRSM Terendak, dan sepanjang pengajian di Universiti Telekom & MMU. Kalau nak cerita, 80 hari 80 malam pun tak abih.

#8
I'm in searching of my long lost friends.
- Primary school frens - SKKGK 1986-1991
- Secondary School frens - MRSM Terendak 1992-1994
- MRSM Serting - 1995-1996
- Class of BBA Mgmt (1997-2001)


Abih dah 8 ek.
Nak tagged sape nih ? Tak ramai kaum kerabat blog la plak. Bubuh 5 jek buleh ?
Here we go :
1) masy
2) Fird
3) Ling Ling
4) Kak Anis
5) Ninie

Have a nice day...

6 comments:

Izham Miyake said...

hmm sejak bila boleh comment balik ni ..

cepat betul mas ni.. pantas cargas.. baru suruh buat dah settle dah..

hari jumaat buat apa?

nina~syazna said...

abang izham,
baru jek semalam bleh comment balik. tak meriah la blog tanpa comment(s).

pantas dan cargas ek ? boring sebenornye.

hari jumaat buat ape?
bgn sahur, solat subuh,pegi keje, balik keje, buka puasa, mengaji, solat isya' dan tidur.
:)

Masy said...

ehem!

sy penah buat dua entry ttg tag yang sama. tgk kat sini..

http://kotakhujan.blogspot.com/2005/12/kena-lagik.html

dan

http://kotakhujan.blogspot.com/2007/02/tak-cehat.html

heheh tengkiu :)

Mysha Annys said...

uikss cousinku..aku pun kena tag gak ke..ala tak sempat la..bnyak keje..walaupun tgh menu8nggu boss baru...sementara aku berjawatan "pengarah" itupun keje aku megnarah budak2 kerani jek..ahakssss

Mysha Annys said...

uikss cousin...sorry la aku banyak keje..bzs arrrr..tak sempat nak tgk blog pun dah bersawang dah blog aku tue....aku pun kena tag gak ke..alamak lambat le sket aku jawab...sorry eik...

nina~syazna said...

masy, noted

kak anis...i know u very bz.
take ur time