Friday, July 03, 2009

Bila orang cakap besar...


Mesti korang selalu berada dalam situasi orang-orang yang suka cakap besar nih.

These few days, aku selalu dgr ayat-ayat yang lebih terarah kepada cakap besar nih.

Contoh :

"Kesian kat u ek, jaga baby sampai tak bleh tido...My daughter tak pernah pun nangis malam-malam even dari umur dia 2 hari sampai 4 bulan ni"

-Jawapan dalam hati aku : Abih yang ko mengaruk pegi balik kampung 2-3 kali utk berubat pasal anak ko menangis malam tak benti2 tu kenapa??


"Basic salary husband I 1900.Tapi lepas tambah elaun, OT, bleh laa dpt 4000 sebulan.
Husband I tgh plan nak beli Honda Accord lak nih"

-Jawapan dalam hati aku: Aku tau laa ko nak pelekeh aku pasal aku takde kete... Tapi nasib ko baik pasal ko ada laki. Kalau ko takde laki tah2 idup ko lagi teruk daripada aku.


"Kalau tak nak ilang kereta, pasang la Immobilizer. Tak mahal sangat pun, RM 2000.00 jek"
-Jawapan dalam hati aku : Lantak ko laa..malas aku nak layan...


Aku bagi 3 contoh cukup laa... Pasal aku malas nak simpan contoh-contoh lain dalam memori aku.


Sakitnye otak aku bila duk keliling orang macam nih. Aku tak dengki pun, pasal aku tau semua orang ade rezeki masing-masing. Cumanya aku meluaaaaattt dgn orang yg prangai mcm nih. Agak-agak laa kalau nak sembang. Tak payah laa sampai berbau riak plak.

Em..ntahlah...

4 comments:

Anonymous said...

alamak aku dah komen kt older post pasal topik nih.
adacit sudah tukar ka.

-adem-
just be happy with urself

starla said...

Ala kak mas...org belagak, kite kene belagak balik...

cth...
A:alamak, laptop aku hilang lah.kene curik malam tadik
B:Itu laaaa, letak laaa letak merata, kenapa tak beli lock die, tak pun simpan kat umah macam aku. pat ribu aku beli hari tu...
A:alaaaa...takpe, dah hilang nak buat cemane.Bukan rezeki. Beli jelah yg baru yg lagi canggih...

cerita di atas hanya lah rekaan

Anonymous said...

CAKAP BESAR!!!!

cakap kecik (betul ke??)

nina~syazna said...

HAHAHA..IZAN...
THANX FOR SINGGAH HERE...