Thursday, July 02, 2009

Melly



Dari dulu aku memang suka layan lagu Melly nih. Lagu yang sangat meletup satu masa dulu ialah Jika (duet with Ari Lasso). Lama dah aku tak follow story pasal minah nih.
Cuma sehari dua ni telinga aku suka sangat dgr lagu yang satu ini. Tajuknye "Gantung".hehehe.. mcm kelakar kan? Ni konon digantung tak bertali laa nih.

Adeh..ape-ape pun, layan...


Gantung ~ Melly Goeslow

Ku harus menemui cintaku
mencari tau hubungan kita
apa masih atau tlah b’akhir

^
kau menggantungkan hubungan ini
kau diamkan aku tanpa sebab
maunya apa, ku harus bagaimana


kasih…
sampai kapan kau gantung cerita cintaku
memberi harapan
hingga mungkin ku tak sanggup lagi
dan meninggalkan dirimu


detik-detik waktu pun terbuang
teganya kau menggantung cintaku
bicaralah biar semua pasti

kau menggantungkan hubungan ini
kau diamkan aku tanpa sebab
maunya apa, ku harus bagaimana

kasih…
sampai kapan kau gantung cerita cintaku
memberi harapan
hingga mungkin ku tak sanggup lagi
dan meninggalkan dirimu

gantungnya hubungan cinta denganmu
membuatku sakit
hingga mungkin ku tak sanggup lagi
dan meninggalkan dirimu




p/s : bagaimana rasa kena gantung tak bertali ? Zahir tak sakit..tapi makan dalam ... adehhh...

3 comments:

Anonymous said...

Hai nina

lagi sakit tuh kalo mkn dalam. BAHAYA!!
baik lagi sakit psl xcident.

jgn slalu simpan/pendam atau kepam masalah dlm hati. BAHAYA!!

simpan punya simpan last sekali x thn teros meletop cam volcano. sampai asyik nk marah je sume org.
ANGER MANAGEMENT hancus...

Cuba bygkan la kalo time kite mood x baik tuh kita marah/maki/gaduh dgn orang yg kita syg dan rapat. APa yg bakal terjadi??

Kita x akan dpt berfikir dgn RASIONAL dan WARAS. Org yg d sekeliling kita akan BENCI atau TAKUT dekat kita. LU pikir je la sendiri apa yg terjadi.

So MORAL of the story jangan la simpan didlm hati. Sentiasa luahkan apa saje yg telah berlaku. Bwk berbincang dan bersama mencari penyelesaian terbaik. Buang yg keruh amik yg jernih. Sayangi org tua kita terutamanya IBU. Syurga kan bwh tapak kaki ibu.

sekian laporan dari Maluri.

Ur senior 94/95
-adem-

p/s sori le kalo saya merapu byk eh heheh jangan marah ehhh. buhbye

nina~syazna said...

sape ko ni ek ?
ko mcm kenal aku jek..
blur aku sekejap

Anonymous said...

aku adalah adem.
aku x kenal ko tp aku lbh mengenali diri sendiri.
coz whatever yg ko sdang hadapi sudah aku lalui and i'm still alive. Just be fair 2 urself and make live more meaningfull.
kalo nak cite story aku lg sedih tau, tinggal tak masuk "bersamamu" TV3 je. Makcik jual goreng pisang pon nangis denga cite aku nih. Always bersangka baik. Biarlah org sekeliling nak ckp besar camne pon asalkan diorang hepi dan kita juga hepi dengan apa saje yg kita ade.

I have a dream but the dream are far away into the distance future, all i've got to do is just stay alive and the dream will be round the corner soon.

-adem-
"the more u give to thers, the more u will gain back. If not in the world, u'll get the reward afterlife"