Monday, August 27, 2007

Isnin yang haru ...

Pagi Isnin yang haru.
aku bangun solat subuh lepas tu tido balik. Sedar2 dah pukul 9. Mak oi, lambat nih. baju tak iron lagik. Lepas mandi baaru terhegeh2 nak iron baju. pakai baju kurung jek la hari nih. dah siap iron kain. nak iron baju plak..tetiba aku rase macam melekat jek iron kat bajutuh..aduih laaaa ..abih baju raya thn lepas dah burn! tension btul. nak cepat ni ade jek laa masalahnye. last2 tuko baju lain yg tak payah iron pun. apesal laa dari tadik tak nampak baju tuh?

lepas siap-siap, berlari2 laa aku pegi kat kereta. alahai, dah nak kat kul seploh pun jalan jammed. lalu tol la, cepat skit. Time nak amik purse dalam kete baru la aku pasan aku tinggal hp kat rumah. Arghhhh...dengan pantas aku buat U-turn. Balik rumah tgk ade 5 missed call. Huhuhuhu...Adeh la.

Sampai office boss aku dah sampai. tapi aku wat tak tau jek. wat cam biasa jek. Actually pagi ni aku kena pi hantar certificate kat UTAR. aku ade interview hari khamis, tapi kena hantar dokumen dan isi borang hari ni pasal hari tu aku buat onlie application jek.

Lepas siapkan ape yang patut, pi amik gambaq dulu. Gambar dulu tak best. Actually gambar yg baru amik tadi pun bukannye best sgt tapi better laa..huuhhu..perasan!!

dah nak sampai pj, baru pasan tadi lupa photostat ic. aler, kena plak carik kedai fotostat ke SS14 tuh. aku mcm dah give up jek. Tapi takpe la, teruskan perjalanan. Jgn mengalah. Sampai kat UTAR, plak susah gile babas nak carik parking. Jauh di hujung jalan aku parking. terkepot-kepot aku jalan nak cepat sebab panas la!

Sampai, isi borang, kasik dokumen, officer tu bitau interviw aku hari Khamis jam 1.30 ptg tapi kena mai awal skit sbb Dean & VP nak jumpa aku. huh..aku pun tak paham. Ape beza perjumpaan itu dgn interview ek?? Blasah jek la. Ada peluang ke utk aku ??

Balik drp pj, singgah cititel jap. Ade short discussion. Pas tu balik office. Pening la kepala. Panas btul hari nih! Sampai jek pi beli makan tapi tak lalu nak makan. Dah lambat sangat dah kul 2.30 rupenye. Naik office kepala aku makin pening rase cam nak meroyan pun ade. Jadiknye aku amik time-off la balik awal.

Nak balik rumah pun jammed lagik kat traffic lite kuchai lama tuh. Adeh, time2 tu la ade satu call fron unknwon number. Aler, agen carik keje. Hari tu aku ade apply keje kat melaka. Dia suh dtg interview hari nih. Cehhh..aku tgh pening pala lagik mau suh pi interview. Esok jek laa ek ...

Skarang aku kat rumah. Walaupun kepala aku sakit tapi tak bleh nak tido so aku hadap laa pc nih. update ape yg patut. Sat lagi aku mau rest bebetui...

Selepas korang baca tulisan aku nih, korang rase haru tak hari Isnin aku nih ???
keh keh keh

No comments: