Monday, July 24, 2006

Adam..

Adam ialah sepupu aku..
umurnya baru 13 tahun...
skarang dia dah terlantar di ICU sejak 10 hari yg lepas.
hari Sabtu lalu aku pegi tgk dia kat ICU Hospital Melaka.
Sedih sgt.. aku tak sanggup nak menatap dia lama-lama...

Wayar berselirat sana sini...denyutan jantung lemah, tiada keupayaan untuk bernafas sendiri (bergantung kepada mesin bantuan pernafasan), buah pinggang gagal berfungsi.

Ibu Adam juga pernah bermimpi 2 malam yg lalu yang Adam dah pulang ke rumah, dan dah sihat... tapi hakikatnya..Adam masih terlantar di ICU.

Petang semalam, on the way balik kl..Ibu Adam hantar sms kat aku..
Antara kandungan smsnya :
" Doktor kata keadaan adam tambah kritikal. Banyakkan berdoa utk Adam"
" Lepas maghrib tadi Mak Andak & Pak Andak dah bisikkan ke telinga Adam, kami doakan Adam sihat tubuh badan dan Redha dengan Ketentuan Allah..Semoga Adam pun Redha dengan Ketentuan Allah"

Aku sangat bersimpati dengan keluarga Pak Andak dan Mak Andak aku..
dugaan datang bertimpa-timpa....Semoga awan hitam yang menyelubungi mereka akan berlalu dan menjanjikan langit yang cerah...

Semoga anda yang membaca blog ini juga dapat mendoakan Adam...
Terima kasih...

No comments: