Monday, April 09, 2007

Ape ye ?




Ape ye nak tulis tadik?
Ala, lupa plak. masa sibuk update company profile tadi bukan main lagi fikiran aku menerawang macam-macam. Bila dah ada ditempat yang sepatutnya jadik blur plak.

Last week aku balik melaka dari hari khamis sampai ahad. Dah lama tak balik melaka jumpa mak ayah. Yg tak besnye adik2 yg kat hostel semua tak balik rumah. Next week baru depa nak balik. Jadinya sabtu ahad kami buat kunjungan hormat ke sekolah2 diorang tuh la. Bawak la skali nasi ngan lauk pauk utk makan tgh hari. Hari Sabtu pegi sekolah Awang kat Selandar. Kononnnye lepas tu nak gi "JomHeboh" tapi ayah malas nak pegi himpit2 ngan jammed nak rebut2 parking lagik.

Ahadnya plak pegi jenguk Ena ngan Mira kat Bukit Rambai. Dekat jek ngan rumah 10 minit dah sampai. Sama jugak macam agenda semalam, bawak food for lunch. aku sempat buat sardin pufff , yg mana we all sempat makan 2-3 ketul jek. yg lebihnya ena cepat2 bungkus masuk plastik. hahaha..dia memang suka makan menda tuh. Aku memang suka masak benda mengarut-ngarut cam puff, pudding, pasta, spagetti, atau kek. Tapi jgn suruh aku masak lauk..mesti aku mengelat. Boring aa masak lauk.

Lupa lak nak cerita. Hari Jumaat, daripada tengah hari sampai petang aku lepak dgn makcik kat Tangga Batu. Mintak tolong dia jahitkan hasil Ribbon Embroideries aku. Utk dijadikan shoulder bags. Kesian dia kena buli. Yg tak best tuh, bila bagi duit tak mo amik plak. Last2 letak jek duit tu dalam laci mesin jahit dia.

The other nenek (belah ayah) dah dapat maid baru. Dia kate better drp maid yg sebelum nih. Hopefully dia tak fussy sgt sampai budak tu jeran nak keje ngan dia. (u all faham tak ape maksud jeran ? )

Haa..alhamdulillah, pokok buah-buahan kat rumah sedang sarat berbunga. Insya-Allah kalau jadi, sakan laa makan durian, rambutan ngan pulasan tahun nih.. :)

p/s : gambo trifle di atas adalah untuk meggantikan gambo puff yg telah dikidnap sebelum sempat di snap gambonye.takde kaitan pun dgn post kali ini.huhuhuh

3 comments:

Mysha Annys said...

hi cousin ku....

wah bestnya blaik kg jenguk2 adik2 ko...aku gi education tour dari kl ke jb....malam ahad baru aku balik batu pahat...semalam kebetulan johor cuti
aku bantai tido jek...penat seh...hari nie baru keje...aku ni nak apdet blog pun tak sempat2 lagik..ni dah nak audit datang..dah berapa kali blog aku tue kat draft tue jek..tak abes2 nak menyiapkan...hehehe

aku pun denngo citer nenek kita dapat maid baru...ok tak ko tgk?wah bestnya leh makan sakan2 ko satu family..heehehe..bila ko balik kg lagik nie..kalau tak aku tinggalkan duit ko kat mak ko jelah eh...

Masy said...

gmbr sardin puff mane? hehe

nina~syazna said...

kak anis,
byk keje ek ..
eh kak ..kalau ujung minggu ni nko balik..aku bleh balik kg..by bus aje laa ...nanti inform aku la ek

masy,
alaaa...sardin puff pun nak kena amik gambo ker ??
tak sempat nak amik gambo..dah kena kidnap aa ..
len kali aa letak ek ...