Tuesday, April 24, 2007

I am guilty..


Pagi yang indah dan tenang.
Agak mendung, angin sepoi-sepoi bahasa. (Angin air-con kat office sebenarnya)
Rutin harian, selain mengadap kerja, aku akan berutus e-mail dengan rakan-rakan baikku.
Macam-macam perkara yang dibualkan. Perkara sedih, gembira, kenangan lama, masalah kerja dan lain-lain.

Namun, suasana yang ceria bertukar agak tegang seketika. Tak payah la aku ungkapkan apakah puncanya. Namun aku mengaku aku bersalah. Benarlah kata orang, terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata (dalam kes ini terlajak jari jemari menekan keyboard) buruk padahnya.

Kadang-kadang kita tidak sedar apa yang kita ungkapkan boleh menyinggung perasaan orang lain. Kadang-kadang kita tiada niat untuk merendah atau mempersenda, namun ada hati yang terluka.

Jauh disudut hati kecil ku ini, tidak pernah terlintas di fikiranku untuk melukakan hati seorang sahabat baik yang ku kenal sejak di bangku sekolah lagi. Hakikatnya, aku bersalah. Maafkan aku...

Tak lupa kepada rakan-rakan lain @ kepada pembaca blog ini , sekiranya aku pernah menyinggung perasaan kalian secara sengaja atau tidak, aku mohon maaf.

Maafkan aku...

2 comments:

Mysha Annys said...

wahai cousinku....

apa yang terjadi??bersabar ye..jgn pikir banyak sangat..andaii kesilapan itu telah kita akui...sebagai sahabat baik insya allah dia akan memaafkan na....jangan risau k...take care..

nina~syazna said...

kak anis,
biasa laa tu.kekadang tgh suka-bleh tersentap..
everything is ok now...