Monday, June 25, 2007

Tak boleh tido..




Tak boleh tido..
Kenapa ? Sebab demam? Dah byk sangat tido siang?
That's the fact. Bila bayang sangat tido siang, malam tak boleh tido. Telan ubat batuk pun tak mampu buat mataku mengantuk malah makin segar bugar pulak.

Banyak sebab jugak yang sebabkan aku tak boleh tido. Apalagi kalau tak abih-abih fikir masalah negara..oppsss... masalah yang melanda diri. Banyak sangat laa, sampai tak bleh nak xplain satu-satu. Nak settlekan yang mana dulu pun tak tau nih. Semuanya nak kena kejar, semua ade dateline. Semua nak kena buat dan siapkan. Dalam keadaan fizikal dan mental yang agak lemah tak berdaya ni, susah nak buat pertimbangan.

Susah nak puaskan hati orang lain sedangkan kepuasan diri sendiri pun tak dapat dicapai. Kadang-kala kita rasa kita dah buat benda yang betul tetapi tetap tak elok di sudut mata orang lain. Apa yang orang lain pandang elok, kita pulak rasa benda tu kurang sesuai. Emmm.... Bila kita tak jaga hati orang lain, orang akan marah, merajuk, rasa tak dihargai, rasa kita tak berterima kasih. Argh..susah. Aku tersepit.

Mungkin salah sendiri jugak. Aku mengaku ada silapnya tindakan aku. Tapi...susah nak bagi orang faham. Kali ni aku bukan sengaja nak melarikan diri, tapi tahap kesihatan aku tak mengizinkan. Agak membimbangkan , Dr la cakap. Tapi aku rasa aku boleh bertahan. Semangat perlu kuat. Kalau aku menyerah, sakit yang sikit akan jadik parah. Padahal bukannya teruk sangat pun. Dr ni kekadang buat aku geram. Saja je nak psyco orang lebih-lebih.

Cut!

Jom cerita pasal benda lain. Dalam demam-demam, terpaksa jugak siapkan tempahan pelanggan. Sat lagi tak siap, tak bertunang pulak kawan tu nanti. Sambil-sambil updates fotopages, terbuka pulak web site yang dulu aku selalu singgah untuk tengok resipi. Baru tersedar yang aku dah lama tak update diri dengan resipi baru dan sebenarnya dah lama tak masuk dapur.

Bukan malas, tapi bila pikir nak masak tu agak leceh nak sediakan bahan plus takde orang yang nak makan buat aku jadi benci nak masak. Sudahnye aku jugak jadik bandaraya yang kena perabiskan semua tuh. Tu pasal misi minus 5 aku tak penah menjadi.

Sebenarnya, aku salu berangan ade rumah sendiri dengan dapur yg luas dan lengkap. hehehe... Tapi kalau makan vitamin M terlebih, lengkap camana pun dapur tu tak berasap laa jugak nanti.

Bulan Jun pun dah nak sampai ke penghujung. Penutup bulan Jun ialah hari lahir Ayah..Tapi, aku ada krisis sikit dengan Ayah pulak. Macam mana nak menghadapi hari-hari yang mendatang dengan keadaan macam ni? :(

4 comments:

Masy said...

krisis? err....~

Mysha Annys said...

sabarlah sis.....aku pun skrang berkrisis jugak..huhuhu

Anonymous said...

aku rase lagik byk aku pk lagik teruk sakit aku nih...
mari bersuka-ria ..

Mysha Annys said...

itulah....have fun..nti ko lagik sakit..cam aku nie malas dah nak pikio