Thursday, October 25, 2007

Raya , Raya , Raya

Menci laa aku ngan blog nih. Banyak hari tau try nak update tak buleh...dengki ngan aku ke ape? Orang lain update bleh jek . Abih kering kontang dah idea aku dibuatnye.

By the way, nak cite pasal raya. tapi malas nak type banyak-banyak la. kite buat cerita bergambar la ek .

Banyak gambar lupa nak snap laa..gambar kuih raya, ketupat, rendang..alerr..tension..nak kena tunggu raya haji la plak nih..

Ok la...
mula dengan malam raya. Kami standby tunggu org dtg takbir sambil gosok baju nak pakai di pagi raya + kemas2 ape yg patut



lepas takbir, makan le..

Pagi raya . aku tak tido langsung malam tu ..modified langsir ngan ayah aku ..+ kukus kek lapis ...sib baik pagi raya tu mata aku tak jadik mcm mata burung hantu
lepas brekafast pi solat raya kat tangga batu. bawak nenek aku skali. Penuhnye masjiddddd. lama plak tu nak settle .sengal lutut aku tau !

me and nenek

mommy

solat raya kat tangga batu abih lambat laa...lepas solat rush balik sg udang plak . sampai rumah tgk jiran seblah dah dtg bertandang dah. lepas diorang balik, kami pun mulakan sesi wajib pagi raya yg syahdu syahdan. salam ngan mak ayah mohon ampun maaf. ade la adegan air mata time nih. lepas tu amik gambar satu family. pakai self timer jek.


me, minta maaf dgn ayah


followed by my sisters and brother


My Family


My Parents


6 of us

Lepas tu kami pun rush balik rumah nenek kat tangga batu.


sampai jek kat rumah nenek, bergambar dulu


chit chat raya 2007


adik-adikku ...beratur for duit raya ..


my sweet cousin.. banyak dpt duit raya ker?


makan lagi..

ngantuk laa. To be continued..

2 comments:

Masy said...

mmg tetiap thn baju raya sedondon ek?

nina~syazna said...

selalu kaler jek same ...corak2 kat baju lain..tapi thn ni jek beli same pattern..senang skit ...
wakakaka...